Pages

Saturday, April 24, 2010

Poly carbonate - 3 Storey Semi-D @ Rahman Putra

T4K baru selesai menyiapkan 2 unit poly-carbonate untuk rumah Semi-D 3 tingkat milik En Asri di Bukit Rahman Putra, Sg Buloh. En Asri menempah 2 unit poly untuk bahagian garaj kereta dan juga bahagian belakang rumahnya. Untuk bahagian hadapan, poly berbentuk L dibuat dengan ukuran 20' x 22' dan 6' x 9'. Manakala bahagian belakang rumah berukuran 6' x 22'. Keseluruhan projek bernilai RM12,000.
T4K tidak menghadapi sebarang masalah sewaktu proses penyediaan sehingga proses pemasangan selesai. Cuma isu ketiadaan stok poly-carbonate dari supplier menyebabkan proses menyiapkan bahagian belakang tergendala selama 3 hari. Mujurlah tindakan pantas pihak supplier, menjadikan proses pemasangan tidak tertangguh lama.
Untuk projek poly-carbonate En Asri, T4K telah menyediakan rangka besi dari bengkel, dibawa ke tapak projek untuk proses pemasangan. Selesai proses pemasangan rangka besi, barulah bumbung poly dipasang. En Asri memilih warna bronze untuk bumbung poly rumahnya. Rangka besinya pula diwarnakan dengan Smoke Grey.
Keseluruhan projek berjaya diselesaikan dalam tempoh 7 hari. Nampaknya En Asri berpuas hati dengan kerja-kerja T4K kerana dia telah berjanji untuk memberikan projek baru pada masa akan datang.











No comments:

Post a Comment